Oldalak

2019/11/07

Száz szónak is kettő a vége


Kép forrása

A második feladat egy húsvéti locsolóvers, aminek minimum sorvégi rímeket kell tartalmaznia. És ezen kívül kreativitásra bíztat a szöveg: éppúgy lehet hagyományos vers, mint scifis humor űrvámpírokkal.

Szerintem ez volt az, amit még kisebbként megtaláltam, és nagyon megörültem, hogy játék! Aztán megláttam a feladatot, végiggondoltam a versírói múltamat (mind a nyolc szót), és nevetve becsuktam az oldalt...

Na de ideje felnőni a feladathoz, maximum nem lesz jó, ezért gyakorlás. (De ha a kínrímek fájnának...) A megoldásom:


Kép forrása
Egyszer volt, hol nem volt,
Piros nyuszi, zöldes hold,
Volt egyszer egy Mikulás,
Tíz ujján meg tíz tojás.

Egyszer ez a Mikulás
- Szép leányzó, csodát láss -,
Űrhajóra pattant.
Zsákjában csokihant.

Egy szép temetőben
Lassan, elfekvőben
Piros nyuszi tojást keltett,
S csokihantot végre ehet.

Mikulással megalkuszik,
zöld tojásért kap egy puszit.
Zöldes hold süt le reájuk,
Tíz tojásuk le fel rájuk.

Szép leányzó, adj egy puszit,
Hantázok én cserébe itt.
Egyszer volt, hol nem volt,
Piros nyuszi, zöldes hold.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Obamára szavaztam, lehetek rasszista

Döbbenetes eredményre jutottak a Stanfordi egyetem kutatói. Kísérletben bizonyították, hogy ha az emberek Obamát támogatják, utána rasszis...